Friday, February 1, 2013

Xmast Exchange Gift

Good morning!

Office aku kan kalau apa2 perayaan (mostly), memang akan ada celebration. Or at least ada deco2 kat office tu. Tapi tak semua la. Contoh, Hari Raya Puasa, Christmas, Deepavali. Kalau Raya Puasa, akan ada open house or at least jamuan untuk kita2 staff ni jer. Kalau berbuka puasa kat luar tu memang wajib every year mesti ada. Untuk semua staff. Staff semua lebih kurang 80 orang (termasuk lawyer, partner, despatch etc).

Deepavaali yang lepas, siap ada kolam lagi kat area reception. Kalau time Christmas, ada pokok Krismas, ada sesi Exchange Gift. Kalau raya, harus la gantung kad raya gitu. Lampu liplap tu wajib ada untuk semua perayaan. Hewheww~

Last month, ada exchange gift sempena Christmas. Just tukar hadiah untuk suka2. Boleh refer SINI untuk exchange gift tahun2 lepas. Tapi tahun lepas aku tak post plak entri pasal tu & apa yang aku dapat.

Macam biasa, kitorang kena cabut nama & kena beli hadiah untuk orang yang kita dapat nama tu. Hadiah mesti berharga RM20 ke atas. Tahun ni, tema pakaian oren pulak. Kalau tahun lepas, merah & putih. SOri la yer, gambar aku takde. Takde gambar sorang2 pulak. -.-

Ok, kita cerita pasal makanan dulu.



Ini yang paling aku suka kalau ada celebration. 
FOOD!


Ini sangat best! 
Berapa bijik ntah aku makan. 
Tapi tak tahu pulak apa namanya. -.- 


Ada lagi makanan yang tak sempat snap.
Laksa Johor kot? Dah lupa la. ;p


So this is what i bought.
Sebab selalu tengok staff aku tu suka pakai tudung & selendang macam2. 


Mulanya aku nak beli selendang. Tapi mostly selendang harga RM10, RM15 camtu. So, aku beli tudung bawal jer. Nasib baik dia suka.


Aku plak dapat purse.



Pink! Ehee~ tau jer aku suka pink. Memang la dia tau. Sebab dia colleague aku jugak. Lawyer jugak. Hari2 pun duk mengadap muka dia. ;D And dia pun dah tahu apa yang aku minat.



 Ni hadiah yang dapat tahun lepas. 
Beg jugak. ;)

Oh ya, sesi Exchange Gift ni sebenarnya pada 10 Disember lepas. Baru berkesempatan upload gambar & update entri ni. Ampun.... ;p
.

No comments: