Thursday, February 2, 2012

Misi balik kampung. 90% berjaya.

Beberapa misi yang aku berazam nak setelkan masa balik kampung cuti Chinese New Year 2 minggu lepas :-
Baju sanding aku & dia (my side)
- dah ambik measurement.

Baju sanding aku & dia (his side)
- dah ambik measurement.

Kanopi & meja beradab
- kanopi - booked
- meja makan beradab - kena buat sendiri. DIY lagi! T_T

Kerusi sanding
- booked & deposit paid.

Kerusi meja beradab
- booked & deposit paid.
(actually benda ni tak termasuk dalam misi balik kampung. tapi sebab dah terpaksa kena DIY sendiri mejal makan beradab, kena la sewa jugak. T_T )

Platform pelamin
- not done.
- kena buat platform kecik, tambahan kepada platform yang sedia ada masa tunang haritu.
(maklumlah, pelamin sanding pun berangan nak DIY)

Photographer
- belum book lagi.
- yang ni takde la nak terus confirm book masa balik kampung haritu. just misi sampingan jer.

Mekap
- belum book lagi.
- ni pun misi sampingan jugak.

Inai
- belum book lagi.
- ni pun misi sampingan jugak. 



Discussion ngan kakak2 - ada few things yang aku memang zero knowledge pasal wedding, dah discuss ngan akak aku. Maklumlah, tak pernah ada pengalaman pasal wedding ni. Diri sendiri pun belum kawen, kan. ;p


Contoh : doorgift untuk tetamu, menu, sape yang nak masak, makanan untuk meja makan beradab, pencuci mulut utk tetamu, pencuci mulut untuk meja beradab, doorgift untuk tetamu yang datang jumpa pengantin personally, etc. Ooooo...baru aku tau semua tu. Nanti aku elaborate lagi kat post lain. Eh, boleh camtu? ;p


Btw, kitorang takde catering yer. Masak sendiri jer. Biasa lah kat kampung, mana ada catering. Eh silap, catering memang ada. Tapi semangat gotong royong masih kuat kot. Errr....kuat ke??



So, boleh dikatakan 90% misi utama aku balik kampung haritu dah berjaya dilaksanakan. Alhamdulillah...memang lega sangat2.


Ada few things yang tak dapat disetelkan tu, akan disetelkan dalam masa terdekat, like photographer & mekap (mak andam). Untuk inai, maybe aku setelkan bila aku balik kampung 2 bulan lagi. InsyaAllah...

.

5 comments:

~ NANA ~ said...

yeayyy dh blh kawen :P

Nurulbadiah Lai said...

nak kawennn dahh ke dear

Nini Mohd said...

Nana : belum boleh kawen lagi. banyak lagi belum setel. huhuu~

Nurulbadiah : yer yunk. InsyaAllah dalam masa terdekat ni. ;)

choclairissa@intan marliana said...

wah meriah wedding awak nnt nini..kalo susah sgt pencuci mulut tu amik buah n agar2 sirap je..tp dkt meja beradap order la special sikit..hehe cupcake ke kan..entah..up to u :)

Nini Mohd said...

choclairissa : tak meriah, biasa2 jer. huhuu~
buah2an tu dah termasuk dalam menu. cuma plan nk bagi dessert lain. x tau la camane nnti.
tu la, utk meja beradab pun dah discuss ngan akak. dia yg excited nk buat dessert utk meja beradab. huhuu~