Tuesday, February 21, 2012

DIY : Thank You Tag

Hello lovelies.


Hujung bulan 12 haritu kan aku ada beli laptop, yang Encik Tunang kirim. Dapat free printer, yang mana telah dia ambik oleh tunang Encik Tunang yang tamak. Eh? Aku la tu ea? Kehkehh~ ;p


Alah, Encik Tunang nak buat ape lah printer tu kan. Better bagi kat aku, untuk buat project DIY. Kan kann?? ;p


Tahu tak, setelah dua bulan, baru dua hari lepas aku install printer tu? Nak pasang catridge ink pun tak tahu. Ok, sedih. Tapi berjaya jugak. Yehhoooo~


Pastu terus excited edit macam2, and terus print. Gelojoh. Tapi excited jadi tak best bila takde kertas yang cantik @ OK untuk print. 


So, semalam lepas kerja pegi kedai buku Popular. Beli kertas tebal. Balik rumah terus sambung kerja edit mengedit. Tahu tak ape yang aku buat?










thank you tag.




Yesss...thank you tag untuk akad nikah.


Weeeeee....ada kerawang, ada kaler merah. I loikee~


Tapi bila dah print, terus rasa macam.....kosong sangat la. Nape la tadi tak letak kartun pengantin ke...


Ishhh....macam ni la kalo buat tak fikir panjang. Terus print jer. Tapi lepastu fikir : kan dah da corak kerawang. Tak sesuai plak kalo letak kartun.


Hahaaa~ macam2.


Aku print TQ tag ni tak banyak pun. Around 100pcs jer. 9 keping kertas. Majlis akad nikah tu pun rasanya tak ramai yang datang. Kaum kerabat keluarga jer. Rombongan family Encik Tunang, family aku. Takpe la, just bagi wedding favor untuk keluarga terdekat jer.


Actually TQ tag ni warna kertas dia cream. Tapi tak nampak plak dalam gambar ni. Nanti aku post DIY project yang pakai TQ tag ni ea.


Oh, btw, corak kerawang yang kotak petak tu aku ambik kat sini :










Alhamdulillah, ada jugak gunanya printer yang dapat free haritu. ;)


Byee~ ;)



.

10 comments:

MizA said...

cantiknya design kerawang tu..
nak copy leh?
untuk wedding abg ipar :)

cik enul said...

cantek la krawang u niyh!!
design taq yg menarik..nampak classic..suke!!

Hunny Kitty said...

ai pun DIY je my trimas tag tu hari~

http://dia-honey.blogspot.com/2011/03/trimas-tag.html

Nini Mohd said...

Miza : boleh dear. i letak corak kerawang kosong tu memang utk share pun. i pun copy jer dari blog tu. hehee~ ;)

cik enul : tq. ;)

Hunny Kitty : hello kitty TQ tag? comel giler...!!! ;)

Hunny Kitty said...

aah..serba hello kitty semuanya

Puan Rad said...

awak.. kalau tak saya pon guna kerawang2 tu taw.. tp my mom swoh tukar design lain.. hihi~ paper pon.. nice + cantik paper bag DIY awak tu.. i like.. :)

Unknown said...

SIS..cmne nk tulis kt dalam kerawang tu. sy wat xjd la.

Unknown said...

Sis..cmne nk tulis kat lam kerawang tu. Sy try wat, xjd la

Unknown said...

Sis..cmne nk tulis kat lam kerawang tu. Sy try wat, xjd la

Nini Mohd said...

@Norshahila Sedek
saya edit ngan PhotoScape jer. ;)