Thursday, December 9, 2010

Punk Genius Traitor Billionaire : Social Network

Semalam hari Wednesday. Dan biase la. Wednesday is a movie-day!

Aku ingat nak tengok cite kartun. Coz sekarang ni masih lagi dalam proses nak menghiburkan hati yang luka. *ceh.

Aku plan nak tengok Mega Mind. Coz ade orang cakap movie tu tersangat lah kelakar, memang boleh sangat2 kalo setakat nak menghiburkan hati yang luka. cewahh~

Tapi dah takde la plak movie tu. Yerlah kau, dah brape lama movie tu klua kat panggung, baru sekarang nak pegi tengok. Of coz la dah takde. Ade budak nih ajak aku tengok Rapunzel. Tapi minggu lepas kan dah tengok. Malas lah. So, aku nak tengok movie lain plak.

Sambil beratur nak beli tiket, sambil tengok skrin, sambil fikir. Nak tengok movie ape nih? Haihh...Due Date best tak? Dah semua orang aku sms, tanye best ke tak. Kalo tengok Unstoppable pun best gak. Aku blom tengok lagi nih. Ke nak tengok movie baru? Warrior's Way maybe? Macam best jer.

Last2 aku pilih Social Network. Ok, aku tau tersangat lah tak sesuai tengok movie nih di waktu kepala otak aku tengah berserabut nih. Ingat nak tengok Due Date jer. Minggu depan baru tengok Social Network. Tapi nanti minggu depan takot movie ni dah takde. Sebab movie ni dah lama kot klua kat panggung. Nak tau jgak "asal usul" Facebook kan. hehe~

So, aku beli lah tiket Social Network.






"YOU DONT GET TO 500 MILLION FRIENDS WITHOUT MAKING A FEW ENEMIES"
thats so true, isn't it?



Pening gak kepala aku yang tengah serabut tengok movie nih. Tapi takpe. Boleh tambah knowledge. Knowledge la kunun.

Owh. Baru ku tahu Facebook ini lahir dari pengkhianatan dan pencurian-idea. Alahh...cite tu bukannye betul 100% kan. Ada jgak "penambah perisanya". So, tak tau la ape kebenarannya.

Baru ku tahu juga, dulu Facebook dikenali sebagai The Facebook. Time tu aku blom guna FB lah kan.

Komen pasal cite ni? Eemmm...ok la kot. Sesuai la bagi pengguna FB yang nak tau asal usul kejadian lahirnya FB nih. Cewahh~ melebih2 plak ayat. Movie yang serius. Dan sememangnya untuk penonton yang berumur 18 tahun ke atas sahaja! Seriously, okay.

Btw, saket ati tengok Sean Parker. Macam nak lempang2 jer muka si batu api tuh! Grrr~~

Secara tiba2, timbul keinginan untuk mengetahui dan melihat wajah2 sebenar insan yang dilakonkan watak2 mereka nih. Kata dari kisah benar kan, so mesti la ade muka watak sebenar kan. *ape2 jerlah. asalkan paham.

So, ape lagi. GOOGLE lah.


Jesse Eisenberg ---> Mark Zuckerberg


Justin Timberlake -----> Sean Parker
Andrew Garfield -----> Eduardo Saverin

pictures from : trendsupdates



-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-





Andrew Garfield
OH-EM-GEE~~ he's sooo damn HOTTT!!!
saya jatuh cinta pandangan pertama! bahahaa~~ ;DD




*p/s : whats up next? Narnia maybe. wahh~~ cant wait to watch Narnia!!! well...asalnye dah plan nak tengok ngan orang tu. tapi hajat tak kesampaian kot. kita hanya mampu merancang, kan. tapi kita tak mampu menentukan segala2nya. '~'



.

No comments: