Sunday, October 17, 2010

Kelas Memandu

Harini masuk kelas memandu. huhuu~~ Semalam kan dah lulus ujian undang-undang. 50/50 beb~~ ;p

So, tanpa membuang masa, terus masuk kelas arini. ;)

Pagi kelas teori. Petang plak kelas amali.

Ni la first time aku bawak kete. Aduuhhh~~ kete manual plak tu. Tak macam sengal plak kan aku bawak. Mane nak jaga clutch, mane nak jaga gear. adOoiii...blur2 daa...

Mula2 duduk kat driver's seat tu, aku macam...ya Allah...boleh ke aku bawak nih? Nervous~

Yang aku tak boleh lupa, bile cikgu tu cakap "jaga clutch, jaga clutch!" aku dah macam..jaga clutch? jaga clutch tu camane? Kaki aku dah tekan clutch dah ni. adooiii...kelam kelibut daa~~

Ishh..cikgu ni cakap ngan aku, macam la aku dah biase bawak kete. Padahal dia dah tau, aku ni pegang stereng kete pun tak pernah. Selama ni jadi penumpang jer. ;p

Sampai aku kena memahamkan sendiri & akhirnye boleh paham sendiri. Bila kete tu bergegar sket, aku tanye "kalo camni, tak cukup clutch ea? kena tekan clutch lagi ea?"

Cikgu tu jawab "a'a".

Aduhh~~ cakap la awal2 der. Cakap biar terang. Ini tak. Jaga clutch tu ape? Huh. Last2 aku yang paham sendiri. Rupa2nye maksud dia, tekan clutch lagi.

Cikgu tu cakap aku cepat belajar. Yerlah tu. Aku bengang jgak ngan cikgu tu. Sepatutnya aku belajar bawak kete 3 jam. Tapi dia ajar aku satu jam jer. Pastu boleh plak cakap aku nih bagos, cepat belajar. Ishhh~~ aku rasa cam nak hempuk jerlah abang nih.

Aku cakap kat cikgu yang ambik & hantar aku, yang aku sempat belajar naik bukit jer. Parking pun tak belajar lagi. Tadi belajar satu jam jer. Cikgu tu cakap, "takpe2, nanti saya ajar".

Huh! Aku claim balik dua jam yang cikgu sengal tu tak ajar aku! Bengang der! Aku bayar pe~ Bayar tiga jam, suke2 ati dia jer nak ajar aku satu jam jer. Of coz la aku kena claim balik masa dua jam tu! pissed off!!

OK. cool. calm down.


.

No comments: